Podpisany ołówkiem, podpisany na tabliczce, co to wszystko znaczy? Sposób, w jaki podpis jest podpisany i jak wpływa na wartość sztuki, powoduje duże zamieszanie. Zobaczysz odbitki, które nie są podpisane, podpisane na tabliczce, ostemplowane, ze zniżką i podpisane ślepym stemplem. Nie ma twardych i szybkich zasad dotyczących tego, jak artysta powinien podpisać swoją grafikę. Ważniejsze jest, aby wiedzieć, jaka była normalna procedura dla tego okresu i jaka była normalna praktyka dla tego konkretnego artysty.

Przed wiekami większość artystów nigdy nie myślała o podpisaniu swojej sztuki. Liczba utworów nie jest podpisana, ale nie oznacza to, że artysta jest nieznany, nie został przez niego wykonany ani zatwierdzony, ani że nie ma żadnej wartości. Rembrandt, uważany za jednego z największych akwafort, nie podpisał niektórych swoich rycin. Większość współczesnych mistrzów, Picasso, Chagall, Miro, nie podpisało niektórych edycji. W tym przypadku ważna jest współpraca z kompetentnym sprzedawcą, ponieważ pozbawieni skrupułów ludzie sfałszowali podpisy ołówkiem, aby uzyskać autentyczną sztukę, aby uzyskać wyższą cenę.

Podpisany na tabliczce oznacza, że ​​artysta podpisał swoje imię w matrycy (drewno, metal, kamień itp.), Aby można je było wydrukować w sztuce. W ten sposób artysta podpisywałby swoje prace aż do XIX wieku, a wielu wcześniejszych artystów nie zrobiłoby tak wiele, gdyby nie zostało uchwalone przez Prawo Gildii. Ogólnie rzecz biorąc, dzieło opatrzone tabliczkami jest bardziej pożądane niż niepodpisane, ponieważ zawsze są wyjątki w sztuce, ale mniej pożądane niż podpisane ołówkiem. Ponieważ artyści od XIV do końca XIX wieku nie podpisywali się ołówkiem, brak podpisu ołówkiem nie ma wpływu na wartość.
Ołówek jest zwykle rodzajem podpisu preferowanym przez kolekcjonerów.

Tradycją stało się, że artysta podpisywał swoje imię na dole obrazu. Mogą również zawierać numer wydania, tytuł i datę. Możemy podziękować Jamesowi McNeilowi ​​Whistlerowi za pomoc we wprowadzeniu i promowaniu odręcznego podpisu pod koniec XIX wieku. Ręcznie podpisany podpis oznacza integralność wydruku, że jest on oryginalny i różni się od reprodukcji. Whistler dwukrotnie pobierał opłaty za swoje utwory z autografem, jak za inne utwory z tej samej edycji, chociaż nie było różnicy w jakości dzieła. Seymour Haden podpisałby swoje imię na jednym ze swoich wcześniejszych niepodpisanych akwafort dla Gwinei. Picasso sprzedał 15 000 podpisów do Vollard Suite.

Niestety podpis odręczny nie ma już tego samego znaczenia, ponieważ wielu artystów podpisuje i numeruje odsunięte litografie lub reprodukcje giclee. To także nie jest nowe zjawisko. Kathe Kollwitz podpisała fotolitograficzne reprodukcje jednej ze swoich serii akwatint. Jednak niejawna wiadomość pozostała, a elementy, które są zazwyczaj ręcznie podpisywane, są cenniejsze niż te, które nie są. To wszystko sprawia, że ​​wszystko to jest bardzo mylące, ponieważ możliwe jest posiadanie fałszywego podpisu na autentycznej grafice i autentycznego podpisu na grafice reprodukcyjnej.

Zamiast ręcznie podpisywać sztukę lub podpisywać ją na talerzu, artysta czasami używa pieczęci swojego podpisu i dołącza ją do sztuki, zwykle na dole, gdzie zwykle znajduje się odręczny podpis. Podpis stemplowany jest czasem mylony z podpisem odręcznym.

Spadkobiercy i majątki stworzyli pośmiertne lub reprodukcyjne wydania, które mają specjalną sygnaturę. Podpisują sztukę, aby sprawiać wrażenie, że artysta zaakceptowałby ją, gdyby nie umarła. Podpisy te mogą być podpisane, ostemplowane lub zaślepione przez spadkobierców, muzea lub upoważnioną organizację. Ich wartość jest zwykle znacznie niższa niż wrażenia z całego życia. Ale oczywiście zawsze są wyjątki!