Jeśli chcemy schudnąć, znajdziemy plan żywieniowy, który ma dla nas sens. Uczymy się zasad, zobowiązujemy się do strategii, jemy zgodnie z harmonogramem i odchudzamy się. To powinien być koniec historii. Tak jednak nie jest. Dla ponad 99% ludzi historia się nie kończy. Co sie dzieje

Krótko mówiąc, życie się dzieje. Dostajemy dodatkową presję z pracy. Kłócimy się z naszym małżonkiem. Nasz ośmiolatek przechodzi „etap”. Nasza teściowa odwiedza nas. Zdarza się każdy z miliona możliwych scenariuszy, które powodują dodatkowy stres w naszym życiu i pozwalają nam wziąć tabliczkę czekolady. Zanim się zorientowaliśmy, odzyskaliśmy 5 kg, które straciliśmy, a kolejne 2 kg przyłączyły się do niego.

Jest to efekt jo-jo, który emocjonalne jedzenie może mieć na nasze próby odchudzania. Każdy ma stres w życiu, rozwiązywanie problemów i radzenie sobie z negatywnymi emocjami, ale nie wszyscy jedzą w odpowiedzi na te wspólne aspekty ludzkiej kondycji we współczesnym wieku. Jedzenie emocjonalne to wyuczona reakcja – wyuczony sposób radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami. I jako taki można o tym zapomnieć.

Co to jest emocjonalne jedzenie? Najbardziej pomocna definicja jest taka, że ​​kiedy jesz, aby kontrolować swoje emocje, jest to sprzeczne z twoimi prawdziwymi intencjami. Jeśli chcesz się dobrze bawić na imprezie bez względu na wagę i zdrowie oraz jeść i pić według własnego uznania, nie jest to posiłek emocjonalny. Jeśli jednak masz nadwagę lub masz problem zdrowotny, o którym wiesz, że jest związany z dietą i chcesz schudnąć i poprawić swoje zdrowie poprzez spożywanie zdrowej żywności, ale jesz żywność, o której wiesz, że jest nie są dla ciebie dobre, ponieważ ty & # 39; Nuda to emocjonalne jedzenie.

Kiedy ludzie jedzą z powodów emocjonalnych, często opisują uczucie omdlenia, zarówno w odniesieniu do jedzenia, jak i życia. Chociaż te uczucia są całkowicie złe i złe, ludzie uwierzą im tak bardzo, że uważają, że muszą jeść, aby pozbyć się tego uczucia. Istnieje silne poczucie przymusu spożywania określonych potraw, ponieważ uczucie omdlenia jest bliskie źródłu paniki.

Jednak używanie jedzenia jako rozwiązania jest zarówno tymczasowe, jak i iluzoryczne. To nie pomaga ci poradzić sobie z problemami życiowymi. W rzeczywistości używamy jedzenia, aby nie rozwiązywać problemów życiowych. Uwielbiamy skrót, dzięki któremu czujemy się lepiej dzięki jedzeniu, tak jak alkoholik lub narkoman stara się czuć lepiej przez alkohol, narkotyki lub palenie.

Problem polega na tym, że populacja jest coraz bardziej stresowana ze względu na złożoność współczesnego życia, w związku z czym rośnie otyłość i choroby przenoszone przez żywność. Ta sytuacja nie zmieni się w najbliższej przyszłości. Musimy więc znaleźć sposób na przełamanie nawyku używania jedzenia, aby poczuć się lepiej i nauczyć się nowych sposobów radzenia sobie z problemami życiowymi.

Musimy wypracować podejście, które brzmi:

  • Rozwiąż problemy
  • Realistyczny
  • Niezbyt wrażliwy
  • Nie osądzać siebie ani innych

Musimy nauczyć się, jak podjąć problem, podzielić go na części, a następnie znaleźć skuteczne rozwiązanie. Aby to zrobić, czasem pomocne może być rozmawianie z innymi osobami – przyjaciółmi, rodziną, a nawet profesjonalistą. Mówienie może pomóc nam wyrazić nasze uczucia i problemy w słowach, uporządkować nasze myśli i (co najważniejsze) dojść do pewnych wniosków na temat sytuacji.

Weź przykład stresującej sytuacji, w której szef jest zły i krzyczy na ciebie. Możesz po prostu wyjść i zdławić swoje uczucia pączkiem (lub szóstką), lub możesz rozwiązać swoje problemy samodzielnie lub z osobą, której ufasz, przechodząc przez szereg takich pytań:

  • Co się naprawdę dzieje?
  • Dlaczego mój szef krzyczał?
  • Czy to coś, co zrobiłem?
  • Czy był w złym humorze?
  • Czy muszę to z nim wyjaśnić?
  • Czy on naprawdę krzyczał, czy byłam nadwrażliwa?
  • Czy jest jeszcze coś w moim życiu, co może prowadzić do błędnej interpretacji jego zachowania?

Podejście do problemów życiowych w ten sposób zamiast pójścia prosto na kolację może doprowadzić do realnych i długotrwałych rozwiązań. Gdzie-jak-jedzenie faktycznie rozwiąże twój problem, rozwiązując rozmowy w taki sam sposób jak alkohol, ponieważ zapominasz o swoich problemach z chwilowym „hajkiem”. Zamiast naprawdę rozwiązywać problemy, takie zachowanie niestety stwarza więcej problemów.

Zawsze będą nierówności w sposobie życia. Ale jeśli możemy rozwinąć poczucie, że jesteśmy agentem własnego życia i że możemy się tym zająć, gdy coś się stanie, nie musimy sięgać po jedzenie, aby sobie z tym poradzić. Dla tych, którzy czują się niewykształceni w tej dziedzinie, skorzystanie z pomocy terapeuty lub trenera zdrowia może pomóc nam poradzić sobie z problemami emocjonalnego odżywiania, a nie emocjami kontrolującymi naszą wagę, zdrowie i życie.